ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ!!!

ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ!!!
adespotos1@hotmail.com

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Μια αντιπρόταση για τη μείωση των μισθών...

Είμαι 34 ετών, με πτυχίο στα Οικονομικά και μεταπτυχιακό MBA. Στενοχωριέμαι για αυτά που γίνονται στην πατρίδα μου, αλλά περισσότερο στενοχωριέμαι που αυτοί που κυβερνούν «δεν έχουν αντιπροτάσεις». Ορίστε λοιπόν μία αντιπρόταση: 

Εδώ και μέρες, βδομάδες, μήνες, ακούμε (και βλέπουμε) ότι οι μισθοί θα πέσουν και ότι άρα η ζήτηση θα πέσει και άρα η οικονομία μας θα στροβιλίζεται σε δίνη αρνητικής ανάπτυξης κλπ κλπ.

Μέχρι αυτήν τη στιγμή, θεωρώ πως όλοι έχουμε δεχθεί ότι ο... μέσος μισθός θα πέσει γύρω στο 20% (το τελικό νούμερο εξαρτάται από το που θα κυμανθούν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας). Αυτό όποιος δεν το έχει δεχθεί, είτε ζει στον κόσμο του, είτε είναι εισοδηματίας και άρα δεν τον νοιάζει.

Αλλά για ακούστε μια εναλλακτική τρελή, εξωφρενική, από άλλον πλανήτη:

Έστω ότι σωμφωνούσαμε, ως λαός, όχι να πέσουν οι μισθοί κατά 20%, αλλά να δουλεύουμε παραπάνω κατά το αντίστοιχο ποσοστό!... Εξηγούμαι:

Έστω ότι λέγαμε στους Εταίρους μας: «Παιδιά, αν αντί να πέσουν οι μισθοί 20%, προτείνουμε να δουλεύουμε τα Σάββατα αμισθί και άρα να αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας κατά 20%, είμαστε εντάξει;»...

Τα θετικά:



- Πριν, έστω ότι έπαιρνα 1000 ευρώ. Αντί να γίνουν 800 ευρώ, όπως επιτάσσει το μνημόνιο 2, θα δουλεύω μία επιπλέον ημέρα, το Σάββατο, χωρίς να πληρώνομαι,αλλά ΔΕ θα πέσει η αγοραστική μου δύναμη, θα παραμείνει 1000 ευρώ. Άρα θα έχω κάποια λεφτά να ξοδέψω, να πληρώσω το δάνειο μου κλπ, όπως έκανα πριν.

- Τα Ταμεία δε θα ξοφλήσουν. Θα πληρώνω τις ίδιες εισφορές με πριν, χωρίς να πέσει η σύνταξή μου.

- Δε θα απολύεται κόσμος λόγω μειωμένης ζήτησης. Θα «συγκρατηθεί» η ανεργία.

- Δε θα μειωθούν τα δώρα, άρα δε θα κλείσουν μαγαζιά τα Χριστούγεννα.

- Οι επιχειρηματίες, με το ίδιο μισθολογικό κόστος θα έχουν 20% παραπάνω παραγωγή! Λέτε να διαφωνήσουν;

Τα αρνητικά:
- Το ΠΑΜΕ και οι λοιποί θα τρελαθούν. Εξάλλου, «η πενθήμερη εργασία είναι κεκτημένο!!!!!»
...Αλλά το ίδιο «κεκτημένο» δεν ήταν και η Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας;... (Ερωτώμαι, ο αδαής...)

Το resume πίσω από τη σκέψη αυτή, είναι ότι λεφτά ΔΕΝ έχουμε. Ας το καταλάβουμε. Πλέον, ο μέσος καταναλωτής ΔΕΝ έχει λεφτά. Αλλά του έχει απομείνει μόνο ένας (πολύτιμος) παραγωγικός συντελεστής: Ο χρόνος. Ας πουλήσουμε αυτόν τον χρόνο για να κερδίσουμε καλύτερο βιοτικό επίπεδο. Εξάλλου, όλοι οι φίλοι μου, από εργάτες έως Διευθυντές, εργάζονται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα. Το ίδιο και όλοι μας, είμαι βέβαιος...

γράφει ο Γ.Π.

http://apneagr.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: